Aihe vapaa En tiiä saatana

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Reaktioarvo
2,967
Ei oo oikeastaan kyse edes ällöttävyydestä. Tai onhan siitäkin mutta ehkä viel sitäkin enemmän... Siitä tietystä tunteesta mitä en osaa kuvailla. Se ei oo ällöttävyyttä vaan se on vielä siitäkin ehkä pahempaa mut en osaa sanoa mikä se tunne on.
Huh. Joku nimi sillekin luultavasti on olemassa

qualitymonkey

Reaktioarvo
2,967
I wanna say embarrassment mut ei oikeestaan koska se on syvempi. Syvempi ku vaan embarrassment. Ja sit siinä on varmaan mukana kauhun tunne, sellanen syvä sekin siis, ja varmaan muitakin. Se on varmaan aika monimutkainen.

qualitymonkey

Reaktioarvo
2,967
Ehkä embarrassment on kuitenkin sana jolla sitä voi kuvailla, jollain lailla, mutta se myös kuulostaa liian lievältä. Ehkä syvä häpeä voi olla tarkennus. Mut sit taas... Häpeä? Onkse todella häpeä vai jotain muuta/jotain muutakin? Esim noista joistakin tietyistä sanoista

Siis ällöttävyys ja rumuus on osa sitä mut ei kaikki.

qualitymonkey

Reaktioarvo
2,967
Koska jos joku toinen tyyppi sanoo vaikka "häpeän olla nainen" niin joo.. varmaan sekin on mun kohdalla ihan totta, mut se ei oo ihan niin yksinkertainen vaan mulla se on paljon enemmän kun kellään normaalilla ihmisel. Ei se oo niin yksinkertainen miltä toi kuulostaa. Se on kokonaan oma saagansa

qualitymonkey

Reaktioarvo
2,967
Eikä se ole vain häpeää vaan kaikkee mitä voikaan olla

Jotenkin se ei oo vaan sellanen

Kaikki aina sanoo sitä "internalized misogyny", juu ehkä hyvinkin, mut se on paljon enemmän kun vaan tollanen yksinkertainen juttu.

Ja siis outoa on et sillon n. 14-vuotiaana se oli jo hyvin syvää sinänsä mut sitten se kuitenkin väistyi aina välillä tai jotain. Et ei se ollu tällästä. Mut se inho oli niin syvää. Siinä uimahalli hetkessä ainakin.

qualitymonkey

Reaktioarvo
2,967
Yks ajatus mitä mietin joskus on tää:
Miks mun pitää olla feministi ku en ikinä olis valinnu tätä? Miks mun pitää olla feministi ku en voi allekirjottaa mitään tästä? En voi seistä tän kaiken takana enkä ylpeästi olla sitä sukupuolta. En ikinä olis valinnut ite tätä sukupuolta. En ikinä. Miks mun pitää olla nainen ja muut vieläpä olettaa että haluun jotenkin puolustaa naisia kun se on juuri päinvastoin, mä vihaan niitä ja mul ei ois mitään tekemistä asian kanssa jos oisin ikinä saanu päättää. Et mua häiritsee ne feminismi jutut kun oon täysin vastoin tahtoani siinä osallisena ja joudun kuuntelee niitä ja en voi allekirjoittaa mitään tästä ja en voi seistä minkään takana tässä, en millään tavalla henkisesti oo niinku mukana koko hommassa. Kaikki feminismiin liittyvät asiat voi mun puolesta vaikka heittää helvettiin. Mul ei oo mitään halua olla tässä sukupuolessa enkä millään tavalla voi seistä sen takana, niin siks se tuntuukin oudolta että tätä syötetään mun kurkusta alas jatkuvasti vielä yhteiskunnallisessa keskustelussa jo pelkästään ihan vaan kehon lisäks. Siis musta on uskomatonta paskaa että me yhä edes puhutaan sukupuolesta. Yleisesti. Jos mä saisin päättää meil ei puitais telkkaris tai missään koskaan yhen yhtäkään feminismi asiaa

Ylös Pohja