Ovatko synonyymit puhevikaisten keksintöjä?

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
22,637
Reaktioarvo
9,249
Esimerkiksi sanalle "karhu" on vastineena mm. mesikämmen, otso, nalle, hunajasuu niin onko nämä sanat syntyneet vain r-vikaisten pelosta, että muut kyläläiset nauravat ärrrrrrälle?
Ja onko "karhu" itsessään s-vikaisten keksintö, kuten myös sanat "ihminen", "hemmo", "henkilö" kuvaamaan kansalaista tai asukkia?

Pistää miettimään..
 

asiavirhe

kelohonka
Liittynyt
26.2.2025
Viestejä
399
Reaktioarvo
198
En tiedä, mutta se S-ryhmän entinen johtajaheebo on erittäin hyvä peittämään oman ärrävikansa. Tai ainakin Suomalaisessa menestysreseptissä tuomaroidessaan oli, omat havaintoni kyseisestä henkilöstä kun rajoittuvat lähinnä tuohon ohjelmaan. Ilmeisen laaja sanavarasto kaverilla, pystyi nimittäin pitämään pitkähköjäkin puheenvuoroja käyttämättä tuota heikosti ääntämäänsä kirjainta kertaakaan.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
22,637
Reaktioarvo
9,249
En tiedä, mutta se S-ryhmän entinen johtajaheebo on erittäin hyvä peittämään oman ärrävikansa. Tai ainakin Suomalaisessa menestysreseptissä tuomaroidessaan oli, omat havaintoni kyseisestä henkilöstä kun rajoittuvat lähinnä tuohon ohjelmaan. Ilmeisen laaja sanavarasto kaverilla, pystyi nimittäin pitämään pitkähköjäkin puheenvuoroja käyttämättä tuota heikosti ääntämäänsä kirjainta kertaakaan.
Etteikö ollut Keskon agentti..
 

aviva

Asiantuntija
Liittynyt
17.12.2021
Viestejä
2,202
Reaktioarvo
1,028
R-vikaiset ovat erittäin luovaa porukkaa niiden kanssa peitellessään sitä etteivät osaa puhua, ehkä ne ovatkin heidän salajuonensa
 
Ylös Pohja