Noni :D
Ihan sama :D en ees tiiä mut vittu mä sekoon.
En muista jälleen mitä mun pitää tehdä.
Mutta huvittavaa on se että kaikelle löytyy nyt selvä syy. Tai joka ei välttämättä tarkoita että se on se syy mutta yksi mahdollinen syy.
Siis kun mun kolesteroli oli koholla jo varmaan, haluun sanoo vuonna 2017 mut kuitenkin joskus hyvin kauan sitten. Vuonna 2024 sitten: ldl-kolesteroli edelleen koholla ja tsh koholla. Vuonna 2025: tsh ja t4v normaali, kolesterolia ei mitattu.
Paino: 2016 painoin 72, 2019 painoin 85 ja nyt 64, alimmillaan välissä 60.
Vuosia jatkuneet nenä, lima ja yskäoireet.
Väsymys, kuiva iho, hiusten lähtö, jatkuva ummetus, lämmönsäätelyhäiriöt, jatkuva nälkä ja jatkuva jano/suun kuivuminen.
Ei siis välttämättä ole kilpirauhanen, mutta tuli vain mieleen kun kaikki sopii niin hyvin, ainakin tekoälyn mukaan. Mutta se nyt onkin... Ai slop :D
Silti, toi painokin :D jota oon aina ihmetellyt. Että miksi toi laihtuminen ja toisaalta miksi toi lihominen.
Ja siis se kun tsh on ollut korkea, vaikka nyt on ollut normaali. Varmaan taas seuraavalla kerralla korkea.... Jeah. Ja se että lisäksi vielä ldl on sitkeästi ollut korkea, niin nehän on yhteydessä, siis kilpirauhanen aiheuttaa sitä ldl:n korkeutta.
Mutjooooooooooooooooooo
Huutista jos tää kilpparin ailahtelu on ollut meneillään vuodesta 2017 eikä siitä oo vieläkään tehty mitään diagnoosia, koska, no, tsh on ollut korkea vain kerran tietääkseni.
Ihmettelen jos ei ole tohon liittyvää koska oireet tuntuu jotenkin niin selkeiltä. Painon vaihtelut, ja siis tossa luki että se voi joskus mennä myös liikatoiminnan puolelle mikä voi selittää laihtumisen. TAI sitten vaan söin enemmän ja vähemmän. Kuitenkin, toi kilomäärä on aika hurja. Nenä ja lima ja yskäoireet. Jatkuva ummetus ja vatsakipu. VÄSYMYS todellakin. Kuiva iho. Hiusten lähtö joo, mutta en tiiä toisaalta luulin että se on ihan perus. No joo. Tekoälyn mukaan jatkuva nälkäkin voi olla. Ja just se suun kuivuminen/jano. Mikä voi tosin olla myös ilmeisesti tähän verensokeriin liittyvää. Mutta fp-gluk on ollu joka kerralla normaali mitä nyt muistan. Sen sijaan kolesteroli ja kilpirauhanen on ollut ne missä on ollu ongelmaa.
Aivan sama mutta huudan koska en todellakaan tiedä............ Siis että: mitä pitää tehdä. Haluaisin nukkua mutta: kaikki on niin ......... Toivottavasti nukkuminen on: sallittua 😭