asiavirhe
kelohonka
- Reaktioarvo
- 56
Teen tosiaan nyt elämäni ensimmäistä kertaa epäsäännöllisillä työajoilla töitä varastolla. Työ itsessään on jo raskasta kaikessa fyysisyydessään, mutta oma sisäisen kelloni ehdottomuus tekee siitä vielä pahempaa. Minulla on ollut lapsesta asti vahva unirytmi välillä 23-8. Tämä rytmi voi tarvittaessa tuosta lyhytaikaisesti suuntaan tai toiseen heittää muutamalla tunnilla, mutta en kykene tottumaan muunlaiseen rytmiin vaikka yritän. Minulla on ollut nyt kolmisen viikkoa aamuvuoroja (6-14) ja tämän viikon jälkeen vaihtuu iltaan (16-24), jonka jälkeen taas aamuun heinäkuun puolenvälin jälkeen. Aamuvuoroon herääminen tuntuu kamalalta yhä edelleen vaikka olen tehnyt sitä jo pari viikkoa, iltavuoro taas menee vähän pitkäksi. Nukun melatoniinilla tällä hetkellä melko hyvin 21-5, mutta olen päivä päivältä väsyneempi kun rytmi on väärä ja vapaapäivinä nukun ihan miten sattuu.
Onko siis kellään mitään konsteja millä saisin helpotettua tätä itselleni, etenkin sitten kun vuoro vaihtuu taas illasta aamuun? En viitsisi alkaa narisemaan ja pyytämään vaihtoa päivävuoroonkaan (10-18) kun olen vasta taloon tullut ja määräaikaisessa työsuhteessa, vaikka kyseinen vuoro olisikin ehkä omaan rytmiini kaikkein sopivin.
Onko siis kellään mitään konsteja millä saisin helpotettua tätä itselleni, etenkin sitten kun vuoro vaihtuu taas illasta aamuun? En viitsisi alkaa narisemaan ja pyytämään vaihtoa päivävuoroonkaan (10-18) kun olen vasta taloon tullut ja määräaikaisessa työsuhteessa, vaikka kyseinen vuoro olisikin ehkä omaan rytmiini kaikkein sopivin.