Normal
Mulla lukioaikana mielenterveysongelmat lähti vähän lapasesta ja rajoittivat elämää aika paljon ja muutenkin mieliala ja elämänlaatu oli ihan pohjamudissa ison osan ajasta, mutta siitä huolimatta jäi päällimmäisenä kaikki hyvät muistot ja toisaalta lukio oli mulle myös vähän se vaihe joka "piti käydä läpi", kun se antoi sillä lailla myös tilaisuuden katsoa niitä ongelmia silmästä silmään ja muuttaa elämää parempaan suuntaan, vaikka se vaatikin sen hetkellisen pohjamudissa rypemisen. Eli ei se mullekaan ollut mitään elämän parasta aikaa, mutta yläasteeseen verrattuna kivempaa ja jäin todellaki ikävöimään monia juttuja sieltä, vaikka jotkut ajanjaksot onkin muistoissa vaan jotain epämäärästä ahdistavaa mössöä. Kuitenkin nyt kun jälkikäteen asiaa mietin niin ei se huonommaksi tulevaisuuttani tehnyt vaan pikemminkin päinvastoin; oon nyt paljon onnellisempi ja mieluummin kävin tietyt jutut läpi silloin kuin että ne olisi tulleet vastaan tässä vaiheessa elämää, ja muutenkin koko ajanjakso kasvatti ihmisenä ihan älyttömästi.