Mielenterveys Olen psykiatrisella osastolla, voin vastailla kysymyksiinne

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Reaktioarvo
803
Jos tahdot jakaa, niin miksi olet siellä? Oletko ollut kauan ja oletko vapaaehtoisesti vai tahdosta riippumattomasti? Millaiseksi paikaksi koet sen? Mäkin olen ollut psykiatrisella osastolla useamman kerran ja kokemukset ovat olleet hyvin vaihtelevia.

lipstick

Uusi
Reaktioarvo
5
Jos tahdot jakaa, niin miksi olet siellä? Oletko ollut kauan ja oletko vapaaehtoisesti vai tahdosta riippumattomasti? Millaiseksi paikaksi koet sen? Mäkin olen ollut psykiatrisella osastolla useamman kerran ja kokemukset ovat olleet hyvin vaihtelevia.

En pysty hyväksymään ja käsittelemään eroa, vaan kaikki kipu purkautuu hallitsemattomina raivokohtauksina ja ragepuheluina toiselle sekä itsetuhoisuutena. Olin samasta syystä täällä jo kuukausi sitten viikon, mutta nyt tulin keskiviikkona ambulanssilla takaisin uhattuani hypätä parvekkeelta. Periaatteessa olen vapaaehtoisesti, mutta käytännössä en, koska eräs viranomaistaho ottaisi täältä pois lähtemisen aika huonosti.

Osasto itsessään on ihan ok paikka, aika rauhallinen ja suurin osa hoitajista on ihan mukavia. Aika vain kuluu ihan käsittämättömän hitaasti.

Toivottavasti et joudu enää!

lipstick

Uusi
Reaktioarvo
5
Leffan katsoneena esitän seuraavaa:

- kapteenia ei kiinnosta työ
- avomerellä on pimeää
- jäävuori seilaa eteen
- miehistö varoittaa kapteenia, jota ei edelleenkään kiinnosta
- paatti kopsahtaa jäävuoreen
- paattiin tulee reikä, jonka kautta vesi valuu alukseen
- lopulta paatti katkeaa ja painuu pinnan alle

Skeletor

Tsemp-tsämp
Reaktioarvo
8,883
Leffan katsoneena esitän seuraavaa:

- kapteenia ei kiinnosta työ
- avomerellä on pimeää
- jäävuori seilaa eteen
- miehistö varoittaa kapteenia, jota ei edelleenkään kiinnosta
- paatti kopsahtaa jäävuoreen
- paattiin tulee reikä, jonka kautta vesi valuu alukseen
- lopulta paatti katkeaa ja painuu pinnan alle
Voi ei!

lipstick

Uusi
Reaktioarvo
5
Minkä takia koiran kuono on kylmä?
Luulisin, että sillä on jotain tekemistä sen kanssa, että koiran kuono on terveellä koiralla myöskin kostea.

Nyt katson syyn googlesta: koirien nenät toimivat lämpötilan tunnistimina. Mielestäni tämä ei kyllä vieläkään selitä kylmyyttä, mutta minä ainakin tyydyn tähän.

noitis

väsyttää
Reaktioarvo
123
Kauanko oot ollut siellä? Miten päädyit sinne (luin aiemman vastauksesi mutta olis kiva tietää että miten juuri sinne päädyit, miten sut otettiin sinne)? Miten kauan oot vielä siellä?

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Reaktioarvo
803
En pysty hyväksymään ja käsittelemään eroa, vaan kaikki kipu purkautuu hallitsemattomina raivokohtauksina ja ragepuheluina toiselle sekä itsetuhoisuutena. Olin samasta syystä täällä jo kuukausi sitten viikon, mutta nyt tulin keskiviikkona ambulanssilla takaisin uhattuani hypätä parvekkeelta. Periaatteessa olen vapaaehtoisesti, mutta käytännössä en, koska eräs viranomaistaho ottaisi täältä pois lähtemisen aika huonosti.

Osasto itsessään on ihan ok paikka, aika rauhallinen ja suurin osa hoitajista on ihan mukavia. Aika vain kuluu ihan käsittämättömän hitaasti.

Toivottavasti et joudu enää!
Kiitos vastauksista! Olen todella pahoillani sun tilanteesta ja lähetän kovasti voimia, vaikka se tuskin paljon helpottaa. ❤️ Mäkin olen kärsinyt vuosia itsetuhoisuudesta ja päätynyt muun muassa juurikin sen takia osastolle. Suosittelen lämpimästi puhumaan avoimesta asioista hoitajille ja lääkärille, sillä osasto on siinä(kin) mielessä hyvä paikka, että siellä on 24/7 joku paikalla, jolla on toivottavasti aikaa kuunnella.

Ja kiitos, pahimmat ajat saattavat olla mun kohdalla toivottavasti takana päin. Osastolla muuten todellakin on TYLSÄÄ. Muistan, miten hitaasti aika siellä kului, mutta mä ainakin tein palapelejä, luin kirjoja ja itkin koko ajan. Siinä oli jonkin verran tekemistä. D:

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Reaktioarvo
803
Seuraava kysymys minulta: pidätkö siitä, kun kissat leipovat, kehräävät, maukuvat, puskevat ja venyttelevät söpösti? Heillä ei ole elämässä mihinkään kiire ja he voivat vain maata. :'3

lipstick

Uusi
Reaktioarvo
5
Kauanko oot ollut siellä? Miten päädyit sinne (luin aiemman vastauksesi mutta olis kiva tietää että miten juuri sinne päädyit, miten sut otettiin sinne)? Miten kauan oot vielä siellä?

Oon nyt neljättä päivää. En tiedä miksi olen päätynyt juuri tälle osastolle. Mulle siis soitettiin ambulanssi akuutin itsemurhavaaran vuoksi ja he veivät mut psykiatrian tiimin arvioitavaksi päivystykseen. Psykiatri oli sitä mieltä että tarvitsisin osastohoitoa itsemurhariskin minimoimiseksi kriisitilanteessa. Näitä psykiatrisia osastoja on kuitenkin useampia enkä tosiaan tiedä potilaaksiottokriteerejä.

En tiedä kauanko olen, koska en ole vielä osastolle saapumiseni jälkeen tavannut kertaakaan lääkäriä ja päivystyksen lääkäri totesi, että etenemme päivä kerrallaan.

lipstick

Uusi
Reaktioarvo
5
Seuraava kysymys minulta: pidätkö siitä, kun kissat leipovat, kehräävät, maukuvat, puskevat ja venyttelevät söpösti? Heillä ei ole elämässä mihinkään kiire ja he voivat vain maata. :'3
Ennen pidin mutta oon huomannut pikkuhiljaa pitäväni kissoja vähän rasittavina. Enää ei ole niin kovin kivaa herätä öisin kissaan ralliin, mouruamiseen ja yhtäkkiseen raapimiseen. Kehräämisen kyllä koen tosi rauhoittavana.

Mun perheessä on ollut aina kissoja ja mulla on omiakin ollut kaksi, mutta enää tuskin ottaisin omaksi.

Kirjoita vastaus...
Ylös Pohja