Normal
Pistää miettimään...Itsestäni tuntuu toisinaan samalta jos minusta puhutaan neutraaleilla pronomeneilla. She/her ei tunnu myöskään väärältä mutta neutraalit vaan tuntuu erilaiselta ja tykkään niistä enemmän. Onneksi suomen kielessä on tosiaan vaan hän. Poikavaltaisessa porukassa kun pyörin, mua tullaan myös todella usein kutsutuksi jätkäksi tai joksikin muuksi vastaavaksi yleisesti maskuliiniseen viittaavaksi. Se ei häiritse minua. Mutta jos aletaan korjata tyylillä 'moi jätkät ja ainiin on täällä likkakin', se taas häiritsee. Voin ihan hyvin silloin olla "jätkä" enkä tykkää että sitä korostetaan, että en ole samaa sukupuolta kuin ne muut.
Pistää miettimään...
Itsestäni tuntuu toisinaan samalta jos minusta puhutaan neutraaleilla pronomeneilla. She/her ei tunnu myöskään väärältä mutta neutraalit vaan tuntuu erilaiselta ja tykkään niistä enemmän. Onneksi suomen kielessä on tosiaan vaan hän. Poikavaltaisessa porukassa kun pyörin, mua tullaan myös todella usein kutsutuksi jätkäksi tai joksikin muuksi vastaavaksi yleisesti maskuliiniseen viittaavaksi. Se ei häiritse minua. Mutta jos aletaan korjata tyylillä 'moi jätkät ja ainiin on täällä likkakin', se taas häiritsee. Voin ihan hyvin silloin olla "jätkä" enkä tykkää että sitä korostetaan, että en ole samaa sukupuolta kuin ne muut.